اولین گزارش گونه ی (neohydatothrips abnormis (thy.: thripidae از ایران

Authors

کامبیز مینایی

abstract

پنجمین گونه­ ی neohydatothrips، با نام (n. abnormis (karny از استان کهگیلویه و بویر احمد، جنوب غرب ایران گزارش می­شود. تعداد زیادی از هر دو جنس نر و ماده این تریپس از روی نوعی astragalus جمع­ آوری شد. ویژگی­ های تشخیصی و تصاویر مربوط به این گونه ارائه شده­ اند.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

اولین گزارش گونه ی (Neohydatothrips abnormis (Thy.: Thripidae از ایران

پنجمین گونه­ ی Neohydatothrips، با نام (N. abnormis (Karny از استان کهگیلویه و بویر احمد، جنوب غرب ایران گزارش می­شود. تعداد زیادی از هر دو جنس نر و ماده این تریپس از روی نوعی Astragalus جمع­ آوری شد. ویژگی­ های تشخیصی و تصاویر مربوط به این گونه ارائه شده­ اند.

full text

اولین گزارش جنس و گونه ی (Chaetanaphothrips orchidii (Thy.: Thripidae از ایران

طی یک بررسی فونستیک در سال 1393 در رابطه با گل­ ها و گیاهان زینتی محلات در شهرستان اراک (استان مرکزی)، گونه­ های مختلفی از تریپس جمع ­آوری شد. در بین تریپس های جمع ­آوری شده، جنس و گونه ­ی (Chaetanaphothrips orchidii (Moulton, 1907 برای اولین بار از ایران گزارش می­ شود. نمونه­ های این گونه، روی گل­ تاج­ الملوک (خانواده ­ی Ranunculaceae) جمع ­آوری شدند.

full text

اولین گزارش جنس و گونه ی (chaetanaphothrips orchidii (thy.: thripidae از ایران

طی یک بررسی فونستیک در سال 1393 در رابطه با گل­ ها و گیاهان زینتی محلات در شهرستان اراک (استان مرکزی)، گونه­ های مختلفی از تریپس جمع ­آوری شد. در بین تریپس های جمع ­آوری شده، جنس و گونه ­ی (chaetanaphothrips orchidii (moulton, 1907 برای اولین بار از ایران گزارش می­ شود. نمونه­ های این گونه، روی گل­ تاج­ الملوک (خانواده ­ی ranunculaceae) جمع ­آوری شدند.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
تحقیقات آفات گیاهی

جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۷۵-۷۹

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023